Ugrás a tartalomra

Beszoktatás

Nevelő-gondozó munkánk során, az alapfeladatokon túl nagyobb szerepet, kiemelt figyelmet szentelünk a megismerési folyamatok fejlődésének segítésére, az érdeklődés kialakulásának és fenntartásának a segítésére, a kommunikációra.

Kisgyerekkorban a valóság felé orientálódnak a gyerekek: mindent meg akarnak fogni, ki akarnak próbálni. Miközben ismerkednek a világgal, minden érzékszervüket igénybe veszik: tapintanak, ízlelnek, hallanak, látnak, szagolnak. A gyerekek felfedező szenvedélye csillapíthatatlan. Számukra fontos kérdések: Mi ez? Mire lehet használni? Mit lehet vele csinálni?

A beszélgetésnek, a kommunikációs kedv felébresztésének és fenntartásának elsődleges megelőzési szerepe is van.
Nagyon fontos, hogy a kisgyermekek úgy szocializálódjon, hogy szokásukká váljon a meghitt beszélgetés a családban és a családon kívül is. Ennek a szokásnak a kialakítása segíthet abban, hogy a későbbi években ne alakuljon ki kapcsolati zavar.

A meghallgatás, a beszélgetés kezdeményezése, az értő figyelem, a kérdések megválaszolása, a kérdezés alapfeltétele a bizalmon alapuló, jó kapcsolatnak.
A kisgyermeknevelők modellnyújtó magatartásukkal segítik a kiemelt szakmai cél megvalósulását.

Célunk:
•    felkelteni a gyerekek kíváncsiságát, érdeklődését, kreativitását,
•    elősegíteni, hogy maga fedezze fel a környezet tárgyait, élőlényeit,
•    lehetőséget adni az érzékszervekkel való tapasztalásokra,
•    megfigyelni az évszakok szépségeit, színeit, jelenségeit, időjárását, növényeit.
•    bátorítani az önálló véleményalkotást,
•    segíteni az élményszerzést és annak feldolgozását.

A családlátogatás a családdal való együttműködést helyezi előtérbe. A családtag jelenléte biztonságot ad, segíti a kötődés kialakulását, elősegíti, hogy a szülő fokozatosan adhassa át a gyermeke gondozásával kapcsolatos feladatokat, miközben megismeri a bölcsődei életet, az együttműködés tovább erősödik a bölcsőde és a család között.

A szülővel történő fokozatos beszoktatással kapcsolatos feladatunk: 
•    a gyermek biztonságérzetének megteremtése és megőrzése 
•    az új körülmények elfogadásának megkönnyítése 
•    a bölcsődei közösségbe történő beilleszkedés segítése 
•    az adaptáció negatív hatásának elkerülése 
•    a gyermek és nevelőnő közötti kötődés fokozatos kialakítása 
a családdal való együttműködés megalapozása