Ugrás a tartalomra

Bölcsődei nevelés, gondozás

Gondozás közben nevelünk is. Célunk a nevelés- gondozás során a gyerekek testi-lelki harmóniájának elősegítése. 
Minden gondozási helyzetben lehetőséget adunk a kisgyermekek aktív részvételére, elegendő időt biztosítunk egy-egy mozzanat megtanulására, sikeres próbálkozásait megdicsérjük. A gondozás jelentős mértékben befolyásolja a szokáskialakítást, az önállósodást. A szokások kialakításának egyik alapja a kisgyermekek kompetenciaigénye, melynek kialakulását segíti az általunk nyújtott minta, a támogató, megerősítő jelenlét.

A gondozás szervezése

A gondozást az ölelkezési időben a saját kisgyermeknevelő, azon túl a társ- kisgyermeknevelő végzi. Távollét esetén a helyettesítést a gyermek számára ismerős kisgyermeknevelő látja el. A napirendet úgy alakítjuk, hogy elkerülhető legyen a párhuzamos gondozás. A fürdőszobában lehetőség szerint egy csoportból egy kisgyermeknevelő és legfeljebb két kisgyermek tartózkodik. A gondozásokat úgy szervezzük, hogy elegendő idő jusson a gyermek nyugodt, zavartalan ellátásához, a gyermek aktív együttműködéséhez, a helyes szokások gyakorlásához.